حضور جناب سروان بکزاده از فرماندهی راهنمایی رانندگی مشهد مقدس

در روز  دوشنبه 6 آذر ماه 1402 ،در آیین نمادین هفته پدافند غیر عامل با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و پدافند غیرعامل،با توجه به اهمیت آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و در راستای اهداف آشنایی دانش آموزان با پدافند غیر عامل جناب سروان بکزاده به جهت آموزش دانش آموزان در محیط آموزشگاه حضور پیدا کرده و دانش آموزان نیز از آموزش‌های لازم بهره مند شدند و در انتها به تعدادی از دانش آموزان کارت پلیس یار نوجوان راهنمایی رانندگی نیز اهدا شد.

 پدافند غیرعامل مقوله با اهمیت و مهمی است که باید همه مردم و بویژه دانش‌آموزان نسبت به اهمیت آن آگاهی داشته باشند. اینکه دانش‌آموزان مهد فرهنگ و آگاهی بخشی به خانواده‌ها هستند؛ ا دانش‌آموزان می‌توانند در تنویر و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل نقش موثر و مفیدی را ایفا کنند. با اشاره به اینکه صیانت ذات و حس دوست داشتن خود و دوری از خطر به صورت ذاتی در هر انسانی وجود دارد؛  به همین دلیل انسان‌‍‌ها ذاتا در برابر هرنوع خطر که جانشان را تهدید کند یا سلامتی آنها را به خطر بیندازند مقابله می‌کنند. در زمان گذشته تهدیدات ساده و دفاع در برابر آن نیز ساده بوده اما امروزه تهدیدات پیچیده شده و مقاومت و حفاظت در برابر این نوع تهدیدات نیز کار سخت و دشورای است.نمونه‌هایی از دفاع در برابر دشمنان در طول زمان‌های گذشته را  می توان یادآور شد و گفت: در طول تاریخ بشریت همیشه حفاظت از جان و مال قابل پیش بینی بوده است.

 تهدیدات را می‌توان به دو نوع مسلحانه و غیر مسلحانه تقسیم کرد؛ عنوان کرد: در دفاع مسلحانه در برابر تهدیدات دشمن به وسیله انواع سلاح اقدام به مقابله به مثل می‌شود.اگر اقدامات دشمن جنبه مسلحانه نداشته باشد و خطرات و تهدیدات جانی و مالی را کاهش دهد این اقدام پدافند غیرعامل بوده و هر نوع اقدامی که در راستای ادامه حیات و حفظ تاسیسات و جان انسان‌ها باشد و بتواند هزینه‌هایی را به دشمن تحمیل کند نوعی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

 تهدیدات سایبری  یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تهدیدات دشمنان در عصر امروز است که باید دانش رایانه‌ای و دیجیتالی را ارتقا داد تا تهدیدات را کاهش و به حداقل رساند.همچنین تهدیدات زیستی، مواد غذایی، شیمیایی و محصولات کشاورزی را از دیگر تهدیدات امروز عنوان کرد، امروز باید اطلاعات دانش‌آموزان و دانشگاهیان ارتقا یافته و در حدی باشد که بتواند این نوع تهدیدات را کنترل و دفع کند.

امروزه عمدتا حملات و تهدیدات دشمن جنبه فیزیکی ندارد و بیشتر علمی است و باید دانش‌آموزان آمادگی پیدا کنند تا با علم و دانش کشور را در برابر تهدیدات محفوظ نگه دارند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20