برپایی غرفه دانش آموزشی ، برای جشن میلاد حضرت مهدی (عج)

عَنِ الرِّضا عَنْ ابائِهِ عليه السلام قالَ: قالَ رَسُولُ اللّه ِصلي الله عليه و آله: اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتى اِنْتِظارُ فَرَجِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ. [بحارالأنوار، ج 52، ص 122.]
امام هشتم(ع) به نقل از پدران بزرگوارش فرمود: رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: برترين اعمال امّت من انتظار فرج از خداى عزوجل مى باشد.

در روز جمعه مورخه ۴ اسفندماه 1403 ، مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در آستانه فرارسیدن ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در غالب جشن مهدوی مراسم جشنی بین مدارس پسرانه دوره اول و دوم در نزدیکی مسجد الزهرا (س) واقع در احمد آباد، طی3 شب برگزار نمود.

انتظار ظهور امام مهدى(عج) برخاسته از رهنمودهاى زندگى ساز اسلام عزيز است كه سنّت جارى الهى در نظام خلقت پشتوانه آن است. انتظار مهدى موعود، از يك سو روح يأس و نوميدى را خنثى نموده و آينده اى روشن فراروى انسان ترسيم مى كند و سپيده سحر ايمان و آزادى را نويد مى دهد و جشن با شكوه مرگ بيداد را ياآور مى شود؛ و از سوى ديگر انسان را به خود سازى و اصلاح خويش فرا مى خواهد. انتظار رهبرى عادلانه الهى، منتظران را به عدالت و عبوديّت خدا دعوت مى كند و نسبت به هرگونه كفر و ظلم و عصيان هشدار مى دهد.

بنابراین به مناسبت این روز فرخنده ،هر مدرسه به نوبه خود برنامه های فرهنگی متفاوت و جذابی برگزار نمودند.از این روی معاونت پرورشی دبیرستان دوره اول واحد 3 و دبیر تربیت بدنی به همراه معاونت فناوری در عصر روز جمعه ساعت 16غرفه آموزشگاه را برپا نمودند.در این جشن مراسم مختلفی برگزار شد که برنامه های شامل : سرود، پخش شربت وشیرینی ، پرتاب فشفشه، توزیع عدسی توسط دانش اموزان برگزار شد.

شب اول بازی دارت با شرکت عموم مردم از سنین مختلف در این بازی مهیج شرکت نمودند در شب بعد ،صورت خردسالان توسط دبیر محترم فرهنگ و هنر جناب آقای کاظم زاده با گواش رنگ آمیزی شد در این بخش صورت کودکان  در رنگ هایی به شکل پرچم ایران و عناصر مختلفی به اجرا درآمد .گروه سرود آموزشگاه سرود ” مهدی بیا ” را روی سکو اجرا نمودند.

همچنین در ساعت پایانی جناب آقای دکتر جلیلی از غرفه بازدید نمودند و از دست اندرکاران کمال تقدیر و تشکر به سبب گرامیداشت و تکریم این روز عزیز نمودند.در شب سوم، بازی دارت زیر نظر دبیر تربیت بدنی اجرا شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20