اعزام دانش آموزان پایه نهم به حرم مطهر رضوی در قالب طرح روزی در بهشت

در روز شنبه مورخه ۱۳ آبان ماه 1402 ، باتوجه به فرا رسیدن روز ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی دانش آموزان پایه نهم آموزشگاه جهت صرف صبحانه و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی پایگاه آداب زیارت حرم مطهر در قالب طرح روزی در بهشت به حرم مطهر رضوی برده شدند.
طرح”هفت روز در بهشت” دارای بخش‌های مختلف آموزش، تفریح، مسابقه و زیارت حرم مطهر رضوی است و بخش‌های تفریحی و مسابقه آن و ارتباط با کارشناسان فرهنگی تولیت آستان قدس، آن جا را به مکانی برای استفاده و برگزاری اردوهای جوانان و نوجوانان کشور تبدیل کرد.
برنامه‌های تفریحی و مسابقه دانش‌آموزان دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است.
مباحث مورد بررسی و آموزش این کلاس‌ها که قلب‌های نوجوانان را با دل‌های مربیان روحانی خود پیوند می‌زد، مبانی خداشناسی، هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، نبوت عامه و نبوت خاصه است.برگزاری کلاس‌های آموزشی به اتمام رسید و دانش‌آموزان به فرمان مسئول اردو در گوشه‌ای اردوگاه جمع شدند و بعد از استراحت و پذیرایی مختصر و قرعه‌کشی در خصوص اجرای مسابقات و بازی‌های جمعی، دانش‌آموزان همراه با مربیان رهسپار میدان بازی شدند.گروهی از آن‌ها به بازی تنیس روی میز مشغول شدند و گروهی با اشکال سه بعدی سرگرم شدند..
دانش‌آموزان با شنیدن صدای اذان دست از بازی کشیده و مشغول وضو گرفتن شدند، نماز جماعت هم به پایان رسید  و به میان آن‌ها رفتم تا حال و هوای هفت روز در بهشت را از آنان جویا شوم.
وی برنامه وداع با شهید مدافع حرم را که در محل مؤسسه جوانان آستان قدس برگزار شده بود بسیار عالی دانست و ادامه داد: امیدوارم من نیز بتوانم راه شهدا را ادامه دهم.دانش آموزان دیگر نیز فضای زیارت را بسیار عالی دانستند و از این که توانستند بار دیگر به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند ابراز خرسندی کردند.

برنامه های اجرا شده در این طرح :
گروه بندی دانش آموزان در پایگاه آداب زیارت
صرف صبحانه در مهمانسرای حرم مطهر
توضیحاتی در ارتباط با ساعت خورشیدی و آیات مربوط به نماز
حضور دانش آموزان بر سر مزار شهید حسنی کارگر و شهدای انفجار حرم و شهید اصلانی
حضور دانش آموزان بر سر مرقد شیخ طبرسی و ارائه تفسیر مجمع البیان توسط حجه الاسلام و المسلمین فیض آبادی
حضور دانش آموزان در چایخانه حضرت رضا(ع)
حضور دانش آموزان در راهپیمایی صحن قدس
زیارت حضرت رضا(ع)
اقامه نماز جماعت
اجرای مراسم جنگ شادی
اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20