آغاز اردوی معنوی راهیان نور

من از این حرکت راهیان نور که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. (مقام معظم رهبری ۱۳۸۹/۰۱/۱۱)

در نیمه شب جمعه 13 بهمن ماه 1402 ، با توفیق الهی ساعت ۰۰ بامداد اردوی فرهنگی راهیان نور  که باحضور ۳۹ نفر از دانش آموزان پایه نهم دبیرستان متوسطه اول پسرانه امام حسین (ع) واحد۳ از مشهد به سمت اندیمشک حرکت کردند.قبل از اردو معاونت پرورشی ومدیریت محترم در مورد موارد ضروری این سفر 3 روزه با دانش آموزان مطرح کردند .هر دانش آموزان به همراه اولیا و رضایت نامه های خود را تحویل معاونت پرورشی تحویل دادند ،سپس هر نفر متناسب با شماره کوپه های تعیین شده از گیت ها عبور کردند و سوار قطار شدند.

برنامه های سفر  دانش آموزان پایه نهم به شرح ذیل می باشد :

بعد از اینکه قطار به مقصد رسید ، با اتوبوس به سمت مناطق عملیاتی حرکت کردیم در بین راه روایت گری حاج علی موذنی از ایثارگران دفاع مقدس مقدمه ای در مورد حوادثی که در این مناطق رخ داده است برای دانش آموزان تشریح نمودند.روز اول به مناطق عملیاتی هورالعظیم ، هویزه و دهلاویه ،کانال کمیل ، مقتل شهید چمران و شهدای فکه اعزام شدند و شهدا را زیارت کردند و راویان گرامی نیز عملیات های مختلف را تشریح کردند.بعد از نماز مغرب و عشا معاون اجرایی موسسه جناب آقای شریعتی به نوحه سرایی و جانباز دفاع مقدس جناب آقای پیراسته سخنانی ایراد نمودند.
روز دوم سفر دانش آموزان به مناطق عملیاتی نهر خین ، شلمچه ، یادواره شهدای آبادان و اروندرود، یادمان شهدای عملیات والفجر هشت  اعزام شدند.
روز سوم نیز دانش آموزان به منطقه یادمان طلائیه در معراج الشهدا شهر اهواز به زیارت و وداع با شهدا رفتند و سپس با قطار عازم مشهد مقدس شدند.

باتوجه به زمان بندی انجام شده توسط مسئولین اردوی راهیان نور پسران علوی دانش آموزان به سلامت حدودساعت ۲۱ به مشهد رسیدند در خروجی گیت هم اولیا به استقبال دانش آموزان عزیز آمدند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20